NIGDY nie zaczynaj współpracy z klientem bez podpisania umowy. Jeśli on ma obiekcje co do umowy lub faktury – automatycznie wiesz, że nie będzie chciał Ci zapłacić.
Zasady, których musisz się trzymać:
1. Zawsze podpisuj umowę.
2. Zawsze bierz zadatek co najmniej 50%.
3. Dopilnuj usług, które wymieniłeś w umowie.
4. Określ w umowie czas otrzymania pieniędzy i dostarczenia zlecenia.
Pamiętaj, aby uwzględnić słowo ZADATEK, nie zaliczka. ZADATEK chroni Cię przed Twoim straconym czasem.
ZADATEK musisz zwrócić tylko wtedy, kiedy Ty nawaliłeś/nawaliłaś ze zleceniem. Klient nie ma prawa żądać od Ciebie zwrotu pieniędzy.
Inaczej jest w przypadku zaliczki, którą musisz zwrócić jak klient się rozmyśli, bo ma taki kaprys. Pilnuj tego!