Warning: foreach() argument must be of type array|object, null given in /home/platne/serwer180875/public_html/wp-content/plugins/learndash-course-grid/includes/class-utilities.php on line 494

2.07 Sprzedawaj jak lekarz

Podchodząc do sprzedaży swoich usług lub produktów musisz zachowywać się jak lekarz.

Lekarze są świetną inspiracją. Diagnozują problem i rozwiązują go.

❌ Nie możesz dzwonić do klienta z nastawianiem, że chcesz mu coś sprzedać.

To tak samo, jakby lekarz dzwonił i chciał Ci wcisnąć swój nowy antybiotyk. Przecież nie zdiagnozował co Cię boli.

✅ Zdiagnozuj co boli Twojego klienta.
✅ Rozwiązuj jego problemy zamiast sprzedawać to co masz do zaoferowania.

Lekarz słucha Ciebie uważnie. Ty też – słuchaj klienta uważnie. Daj mu się wypowiedzieć. Im więcej będzie mówił, tym lepiej. Dzięki temu będziesz mógł postawić trafną diagnozę jego problemu i zaproponować celujące rozwiązanie, a za rozwiązania się płaci.

Cała Twoja uwaga musi skupić się na diagnozie, a nie recepcie.

Sprawdzasz co Twojego klienta boli, a potem dostosowujesz swoje usługi do jego problemów i pokazujesz mu, że dzięki temu co oferujesz jego życie stanie się lepsze, a jego problemy przestaną go boleć.

Jeśli nie możesz mu pomóc – po prostu mu powiedz, że Twoja recepta może nie być dobrym wyborem i nie rozwiąże jego problemów. Nie tylko jest to odpowiednia rzecz, którą zrobisz, ale zbudujesz zaufanie swojej marki na rynku, że nie chodzi Ci o szybką sprzedaż swoich produktów/usług, ale jesteś nastawiony na rzeczywistą pomoc. 🤝

Jeśli dasz się klientowi wystarczająco wygadać – Twoje zdanie stanie się o wiele ważniejsze i mocniejsze, ponieważ będzie jak garnitur szyty na miarę. Dostosujesz swoje słowa i rozwiązania do jego problemów, będziesz klienta i jego bolączki rozumiał lepiej.

❌ Pamiętaj – nie opowiadaj o tym jaki Twój produkt lub usługa są świetne. Twój klient chce wiedzieć, rozumieć co się stanie i jak zmieni się jego życie na lepsze dzięki Twojej pomocy.

Każdy z nas chce jak najwięcej rozmawiać o naszym własnym biznesie. Moglibyśmy o tym rozmawiać godzinami. 🤓 Problem jest w tym, że zaczynamy mówić o sobie zamiast o naszym kliencie, a to na nim się musimy skupić. Na jego problemach.

Klient nie chciał się z Tobą spotkać, umówić wizyty, porozmawiać telefonicznie, żeby posłuchać jak świetny jesteś. On ma problem i liczy na to, że pomożesz mu go rozwiązać. Klient jest zmotywowany do rozwiązania swojej bolączki.

Bądź jak lekarz. Słuchaj, postaw diagnozę, wypisz receptę, rozwiąż problem, miej zapłacone. 💸