Pomysłów na biznes jest od groma. Większość z nich jest identyczna, nie różnią się ani ofertą ani ceną. Jak w takim razie przebić się ze swoim pomysłem? Jak stworzyć coś oryginalnego? Jak przetrzeć nowe szlaki?
Zrób coś lepiej.
Zrób coś mądrzej.
Weź pod uwagę jak konkurencja działa. Z jakimi klientami ma do czynienia. Z jakimi problemami się mierzy.
Nie wystarczy stworzyć biznesu. Ważne, by stworzyć coś NOWEGO. Ludzie uwielbiają nowe rzeczy. Nawet jeśli są one prawie takie same.
Uwielbiamy rzeczy oryginalne, z powiewem świeżości. Czytaj dalej, a dowiesz się jak stworzyć swój nowy, oryginalny pomysł, który pozwoli Ci rozwinąć Twój biznes nie ważne w jakiej branży się znajdujesz.
Kiedy dowiesz się o tym sposobie Twój światopogląd się zmieni, a Ty będziesz mógł stworzyć swój biznes lepiej. Biznes, który CI WYPALI!
Wyrwij się ze schematycznego myślenia i zaproponuj bardziej nowatorskie rozwiązania.
Otwierasz punkt kurierski i pakujesz kilkaset tysięcy paczek dziennie.
Normalna firma pomyślałaby – potrzebujemy dla naszych pracowników stołów do pakowania.
Nowatorska firma – potrzebujemy nakolanników, żeby nas nie bolały kolana od pakowania na ziemi.
Idź okrężną drogą. Zaciekaw publikę. Zaintryguj ich. Przyciągnij czymś świeżym.
Zdobądź uwagę nietypowym podejściem.
Technika, którą Ci przedstawię nazywa się 7P.
1P = Purpose (cel). Jaki jest Twój cel? Co sprawi, że Twój biznes będzie sukcesem?
Moim celem jest stworzenie takiej firmy przewozowej, która skłoni ludzi do skorzystania z mojej oferty i zapewni wiele korzyści.
2P = Person (człowiek). Kto jest Twoim docelowym odbiorcą? Jak wygląda Twój idealny klient? Wyobraź go sobie.
Moim docelowym klientem jest Janusz, który pracuje w biurze i codziennie rano musi dojechać bezproblemowo i na czas do miejsca pracy.
3P = Problem (problem). Co wkurza Twojego docelowego klienta? Z jakimi problemami się mierzy?
Brak płatności kartą, tylko gotówka.
Ciężko znaleźć taksówkę o każdej porze dnia i nocy.
Śmierdzi w aucie papierosami.
Taksówkarz krąży i szuka lokalizacji, co skutkuje stratą czasu.
4P = Premise (założenie). Dlaczego to musi tak wyglądać? Czy jest jakiś inny, lepszy sposób?
Co jeśli kierowca podjedzie do 15 minut od momentu zamówienia?
Co jeśli kierowca będzie wyposażony w GPS?
Co jeśli każde auto będzie trzymało standard i będzie czyste?
5P = Product (produkt). Zadawaj sobie pytania „Dlaczego?” I „Jak mogę zrobić to lepiej?”. Wyłam się ze schematycznego myślenia i wymyśl coś oryginalnego.
Jesteśmy nowoczesną firmą taksówkarską, która daje klientom dokładnie tego czego potrzebują.
6P = Promise (obietnica.) Twój biznes jest nowy. Złóż obietnicę, że dostarczysz efektów, które chcesz im dostarczyć.
Zdobędziemy zaufanie Janusza dając mu możliwość skorzystania z naszej usługi z gwarancją zwrotu pieniędzy. Nic nie traci!
7P = POP (Wyróżnij się). Nadaj swojemu produktowi niecodzienną, oryginalną nazwę, by zaciekawić i zaintrygować nowych klientów.
Wybierzemy łatwą do wymówienia nazwę, aby każdy mógł ją zapamiętać.
Jeśli chcesz zyskać więcej zadowolonych klientów, zastanów się nad tą techniką. Poświęć czas, żeby odpowiedzieć sobie na te pytania. Znajdź problem klientów, a potem rozwiąż go. Lepiej niż inni. Ułatw ludziom życie.
Zastanów się co jest normą w Twojej branży. W jaki sposób działa Twoja konkurencja? Jak możesz zrobić coś inaczej?
Dzięki takiemu podejściu stworzysz nowy, oryginalny biznes.