Typowy sprzedawca myśli, że proces sprzedaży jest liniowy. Jak jakiś zestaw powtarzalnych kroków, przez które przechodzi potencjalny klient podczas cyklu sprzedaży. Prawda jest zgoła inna. ❌
Badania pokazują, że co najmniej 40 procent transakcji nie dochodzi do końca z powodu „braku decyzji”, a nie tego, że klient wybrał kogoś innego zamiast Ciebie.
To się nazywa Status Quo. 🙅♂️
Klient jest w swoich przekonaniach i sytuacji niepewny.
✅ Musisz przekonać go do zmiany i wybrania Ciebie.
✅ Musisz stworzyć wizję zakupu, która wyróżni CIę na tle konkurencji.
I nie chodzi mi tu wcale o zachwalanie swoich produktów czy usług. Twój klient ma to w dupie. Najpierw musisz w nim wytworzyć potrzebę zmiany. On musi chcieć zmienić swoją sytuację na lepszą.
Zrób to odwrotnie – przedstaw mu co się stanie jeśli nie skorzysta z Twojej pomocy. Niech zobaczy, że bez Ciebie nie osiągnie swoich celów biznesowych, że stanie w miejscu, albo nawet się cofnie. To wywołanie lekkiego strachu, ale jest to lepsze niż zachwalanie funkcji swojego nowego produktu.
Komu to potrzebne? Klienta interesuje jego obecny etap biznesowy i życiowy. Jeśli poczuje silną potrzebę zmiany, którą w nim wytworzysz, a następnie zaproponujesz rozwiązanie. Dopniesz deal do końca. 🏆 🤝